Produse BIO

Cele mai bune 10 alimente pentru imunitate

alimente pentru imunitate

Unul din cele mai bune momente în care merită să acorzi extra atenție sistemului imunitar este toamna. Se răcește vremea din ce în ce mai mult, iarna e pe vine, iar corpul are nevoie de o mână de ajutor ca tu să-ți faci treaba liniștit în continuare.

Fie că mergi la piață sau dai o tură prin raftul de suplimente, anumite alimente susțin capacitatea organismului de a-și întări sistemul imunitar. Trecem în revistă prin cele mai capabile să te ajute ca iarna asta să te menții sănătos:

1. Produse apicole

Mierea naturală, crudă, are și un gust delicios și ajută în același timp la calmarea unor simptome de răceală. Ameliorează durerile și mâncărimile în gât, acționând ca un antibacterian, care ucide germenii din organism. Pe de altă parte, polenul de albine poate stimula sistemul imunitar, are proprietăți antimicrobiene puternice și distruge bacteriile potențial dăunătoare. Poți combina efectul celor două optând pentru o miere preparată cu polen și lăptișor de matcă.

În timp ce orice tip de miere conține proprietăți curative, mierea de Manuka este deosebit de specială, pentru că este recoltată exclusiv din stupi de albine care se hrănesc cu florile tufișului de Manuka. Mierea de Manuka nu este doar antibacteriană și antimicrobiană, ci se spune că are și calități de stimulare a imunității, care sunt de neegalat în alte tipuri de miere. Deși are proprietăți antibacteriene puternice, nu vine la pachet cu efectul secundar periculos al rezistenței bacteriene rezultat din utilizarea antibioticelor.

2. Ghimbir

Este unul dintre cele mai bune alimente pentru ameliorarea și tratarea unei răceli obișnuite. Inflamația este unul din aspectele care poate afecta răspunsul imun al corpului, motiv pentru care ghimbirul poate juca un rol esențial în stimularea imunității. Având proprietăți antiinflamatorii și antioxidante puternice, poate ajuta la reducerea durerii în gât și a bolilor inflamatorii. Totodată, conține gingerol, o rudă a capsicinei (un alcaloid care imprimă gustul arzător al ardeiului iute), care este principalul compus bioactiv, responsabil pentru o mare parte din proprietățile medicinale ale ghimbirului.

În plus, el poate ajuta în cazul în care ai greață, poate diminua durerea cronică și nivelul colesterolului și ajută la reducerea stresului oxidativ (rezultatul unei cantități excesive de radicali liberi în organism).

În cazul în care ceaiul din ghimbir fresh este prea puternic pentru tine și fie reziști cu greu gustului intens, fie îți dă peste cap stomacul, poți încerca ceaiul de ghimbir cu lămâie în varianta lui mai potolită.

Mai există și varianta în care poate fi consumat pe post de sirop de ghimbir, care conține și lămâie, combo-ul de ghimbir cu vitamina C fiind una din cele mai potente combinații împotriva răcelii.

alimente imunitate ghimbir

3. Turmeric

Un ingredient cheie în multe rețete cu curry, turmericul este un condiment galben strălucitor și amar care conține concentrații mari de curcumină, un stimulent imunitar și antiviral. Curcumina activează producția de celule T, principalele celule care luptă pentru sănătatea ta în sistemul imunitar.

A fost folosit de ani de zile ca antiinflamator în tratarea osteoartritei și a artritei reumatoide și poate ajuta de asemenea la scăderea leziunilor musculare induse de efort.

Pentru că nu este tocmai ușor de adăugat în rețetele de zi cu zi, o variantă mai la îndemână prin care poți profita de beneficiile turmericului sunt suplimentele cu extract de turmeric. O altă opțiune este să îl consumi sub formă de ceai auriu de turmeric, care alături de laptele vegetal reprezintă o alternativă mai sănătoasă la cafea.

4. Citrice

Ai de ales din multe opțiuni, de la portocale, grepfruit, clementine, mandarine, lămâi sau lime, aproape toate fiind pline de vitamina C, un nutrient cheie în fortificarea sistemului imunitar care duce la creșterea producției de celule albe din sânge, esențiale pentru combaterea infecțiilor.

Vitamina C este utilă pentru a preveni o răceală, mai ales în perioadele în care ești expus la medii care provoacă boli, cum ar fi vremea rece. În același timp, portocalele pot fi consumate și în timpul răcelii, pentru că ele ajută și la scăderea duratei, dar și a severității ei.

Deoarece corpul tău nu o produce și nici nu o stochează, ai nevoie zilnic de vitamina C pentru a-ți asigura un nivel optim al sănătății. Cantitatea recomandată adulților este:

-> 75 mg pentru femei

-> 90 mg pentru bărbați

alimente pentru imunitate citrice

5. Usturoi

Se găsește în aproape toate bucătăriile din lume pentru că adaugă o notă aparte în mâncare. Pe lângă efectul bine-cunoscut asupra respirației, usturoiul și-a construit reputația de a fi unul dintre cele mai bune alimente pentru vindecarea unei răceli, dar și în prevenirea ei. Civilizațiile timpurii i-au recunoscut valoarea în combaterea infecțiilor. Proprietățile lui de stimulare a imunității par să provină dintr-o concentrație mare de compuși care conțin sulf, cum ar fi alicina.

Usturoiul poate încetini, de asemenea, întărirea arterelor și există dovezi că ar ajuta la scăderea tensiunii arteriale.

Pentru a-ți întări sistemul imunitar, poți înghiți zilnic un grăunte de usturoi, dat pe jumătate sau nu. Dacă nu vrei să-i duci grija și să fii nevoit să îl incluzi zilnic în alimentație, poți apela la capsule moi cu ulei de usturoi, care sunt procesate în mod special pentru a-i reduce mirosul, dar care îi păstrează substanțele nutritive naturale și active.

O variantă mai nutritivă prin care poți adăuga usturoiul în alimentație și care îți asigură în același timp și beneficiile semințelor de cânepă este uleiul de la Canah de semințe de cânepă cu extract natural de usturoi.

6. Goji

Fructele de goji conțin antioxidanți sănătoși, cunoscuți pentru calitățile lor de stimulare a imunității și capacitatea de a combate radicalii liberi și inflamațiile.

Fructele de goji conțin cantități mari de vitamine A și C, vitale pentru construirea imunității și prevenirea bolilor de la o simplă răceala până la cancer. În plus, cei 18 aminoacizi pe care îi conțin hrănesc organismul și mențin sistemul imunitar.

În general, se găsesc sub formă de fructe uscate de goji, al căror consum zilnic duce la creșterea barierei de apărare a organismului.

goji alimente pentru imunitate

7. Cătină

Fructele de cătină au o cantitate mare de vitamina C: 100 gr de ulei conține între 400 și 900 mg de vitamina C, în timp ce o portocală conține 50 mg de vitamina C pentru aceeași cantitatea de suc. Conținutul de vitamina C din cătină depinde de locul în care este cultivată: cea care crește în Europa conține între 120 – 315 mg de vitamina C în fructele proaspete, speciile care cresc în Alpi conțin între 405 și 1.100 mg de vitamina C per 100 gr de ulei, în timp ce fructele din China au până la 2500 mg.

Pentru a profita de cantitatea mare de vitamina C din fructele de cătină, cel mai simplu este să recurgi la ceaiul de cătină. O altă variantă este să le consumi sub formă de pudră, așa cum le găsești în Imuno shake-ul proteic de cânepă cu cătină ecologică.

8. Măceșe

Măceșele sunt o modalitate excelentă de a stimula vitamina C, care sporește imunitatea, sprijină problemele respiratorii și previne astmul. Este, de asemenea, responsabil și pentru creșterea producției de colagen, deci este bun pentru oase.

Pentru a stimula sistemul imunitar, poți apela la ceaiul de măceșe cu hibiscus, care are un gust aromat, dulce-acrișor și revigorant, foarte asemănător cu cel de fructe de pădure.

O alternativă mult mai complexă este Formula VM 2000 care este un supliment alimentar format dintr-un mix de pudră de plante, printre care și pudră de măceșe. Este un complex de vitamine, minerale, aminoacizi, antioxidanți, enzime digestive, fibre solubile în apă și bioflavonoide, care reprezintă formula ideală pentru a-ți menține un nivel ridicat de sănătate și vitalitate.

macese alimente pentru imunitate

9. Spanac

Pe lângă faptul că este o sursă importantă de fier, spanacul este bogat în vitamina C și este plin de numeroși antioxidanți și beta caroten, care pot crește capacitatea de combatere a infecțiilor a sistemului imunitar. La fel ca în cazul broccoli-ului, spanacul este cel mai sănătos atunci când este gătit cât mai puțin posibil, astfel încât să-și păstreze cât mai intacți nutrienții. Cu toate astea, gătitul ușor facilitează absorbția vitaminei A și permite eliberarea altor substanțe nutritive din acidul oxalic, un antinutrient.

10. Ginseng

Ginsengul are un rol extraordinar în creșterea imunității împotriva infecțiilor bacteriene, virale, a cancerului și a bolilor autoimune. Ginsenozidele, polizaharidele și flavonoidele din compoziția sa sunt factori bioactivi, care joacă un rol important în menținerea nivelului de sănătate.

Ginsengul coreean are abilitatea de a revitaliza și regenera întregul corp, fiind recunoscută ca o plantă ce susține sistemul imunitar, te ajută să utilizezi în mod optim energia naturală și poate fi util și în cazul stresului și a oboselii cronice. Pentru a profita la maxim de toate beneficiile oferite de această plantă, apelează cu încredere la capsulele cu pudră din Ginseng coreean.

În mod normal, atunci când sunt utilizate antibiotice pentru tratarea infecțiilor bacteriene, chiar și când tratamentul are succes, tulpina de bacterii învață din acest proces. În timp, oamenii pot acumula tulpini bacteriene în corpul lor care sunt rezistente la anumite antibiotice, motiv pentru care este de preferat să tratezi afecțiunile în mod natural. Profită de alternativele naturale care susțin întărirea sistemului imunitar și îți ajută corpul să își mențină starea de bine.